Employer Branding
08 feb 2017

Employer Branding

“Tussen 2016 en 2018, met 2017 als scharnierpunt, verwachten we 140 000 nieuwe jobs”, zei Jan Smets, gouverneur van de Nationale Bank vorige zomer. (bron: DeRedactie). Dit goede nieuws brengt nieuwe uitdagingen met zich, voor alle partijen, want een vacature uitschrijven is één. Om hét geschikte talent te vinden vissen veel bedrijven in dezelfde vijver. Maar niet iedere (high) potential zoekt actief. Veel mensen zijn latent op zoek en hoe overtuig je hen?

 

Voor recruiters is anno 2017 Employer Branding hotter dan coffee branding. Werkzoekende millennials zwichten niet meer zomaar voor loon en vakantiedagen. Staan op het verlanglijstje: opleiding, groeimogelijkheden, erkenning. Als HRM denk je dus best ook eens aan de USP van je organisatie. Waarom zegt een kandidaat “Dear employer, you’re hired”? Het antwoord is te vinden bij klanten maar óók bij de klasbakken rond je. Juist, collega’s.

 

Het Progreso-team zet maar wat graag jouw brand in the spotlights van jouw HR software. Je huisstijl wordt standaard doorgetrokken in de look & feel van het rekruteringsportaal en integratie in de eigen bedrijfssite is mogelijk. Zo zal jouw branded careersite met filmpjes en getuigenissen voor extra instroom zorgen via sociale media.

 

Hebben jij en die topkandidaat elkaar gevonden, dan is het tijd om aan duurzaamheid te werken. Om de neuzen dezelfde kant op te krijgen, biedt Progreso de mogelijkheid individuele en strategische ontwikkelingsplannen te definiëren, prestaties te meten, en zo een Talent ID op te bouwen voor een medewerker die elke dag opnieuw ‘verdiend’ moet worden. Een stabiel loopbaanpad en een organisatieontwikkeling met visie zijn de win-win als gevolg.

 

Kortom, Progreso HR software kent de uitdagingen van vandaag en groeit graag met de noden van jouw organisatie mee. Meer weten? Contacteer marianne.dobbels@progreso.be

Ontdek alle gerelateerde informatie